20 Aralık 2016 Salı

ULUSLARARASILAŞMA VE ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİ

Uluslararasılaşma; artan uluslararası faaliyetlere girme yöntemidir.
 Ulusal işletmeler yerel sınırları dışında gerçekleştirecekleri ticari faaliyetlerle uluslararasılaşma sürecini başlatmış olacaklardır.
 Bir işletmenin uluslararasılaşma derecesini belirlemede kullanılan en basit yöntem; işletmenin dış satışlarının toplam satışlarına oranlanmasıdır.

İşletmelerin uluslararasılaşma derecesi belirlenirken bazı ölçütler göz önüne alınmaktadır;
Operasyon Yöntemi Nasıl Olacak?
Satılacak Mallar Ne Olacak?(Var olan bir ürünün genişletilmesi veya yeni bir ürün devreye  sokarak gerçekleşir.
Hedef Pazarlar Nerede?
Örgütsel Kapasite Nedir?
Uluslararasılaşmanın Aşamaları

Uluslararasılaşma süreci en basit anlamda yerel işletme için bir dış talep oluştuğunda ve bu talebe olumlu yanıt verildiğinde başlamaktadır.
 Yerel bir işletme, uluslararası bir işletmeye dönüşürken birbirlerinden farklı ama birbirleriyle bütünleşen aşamalardan geçerler. 
Bu aşamalar şunlardır; 
1. Aşama: Dış Talep
2. Aşama: Dış Satış Yöneticisi
3. Aşama: Dış satış Bölümü ve Doğrudan Satış
4. Aşama: Satış Şubeleri ve Bağlı Kuruluşlar
5. Aşama: Dış Ülkelerde Montaj
6. Aşama: Dış Ülkelerde Üretim

Uluslararasılaşma sürecinin belirlenmesinde başka bir genel kabul görmüş yaklaşıma göre süreç 6 aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalar;
İhracat Aşaması
Doğrudan Satış ve Pazarlama Aşaması
Dışarıda Ortak Üretim Aşaması
Ortak Yatırım
Dışarıda Doğrudan Üretim Aşaması
Global Entegrasyon Aşaması
Uluslararasılaşma süreci bir dizi faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörler;
Öğrenme Etkisi
Ölçek Ekonomisi
Üretim Sürecinin Esnekliği ve Arz Potansiyeli
İthalat Kısıtlamaları ve İhracat Teşvikleri
Rakip Firmaların Davranışları
Uluslararası Taşıma Maliyeti ve İdari Harcamalar 
ULUSLARASILAŞMA VE KATMA DEĞER ZİNCİRİ
İşletmelerin Uluslararasılaşma nedenlerinin anlaşılabilmesinde bir diğer kavram da katma değer zinciridir.
 Katma değer zinciri; daha az ekonomik değeri olan girdilerin daha çok ekonomik değeri olan çıktılara dönüştürülmesiyle meydana gelmektedir.
 Katma değer zinciri herhangi bir ürün veya hizmetin üretiminin başlangıcından bitimine kadar olan ekonomik faaliyet safhaları olarak tanımlandığında, her safhada yaratılan değer diğerlerine eklenmekte ve son ürünün toplam değeri bütün safhaların toplam değerine eşit olmaktadır. 


1 yorum:

  1. Casino de Casino de Casino de Spa, Atlantic City - DRMCD
    Casino de Casino de Spa, Atlantic City. Resort Casino de Spa, 아산 출장안마 Atlantic 정읍 출장안마 City. Casino de Spa, 군산 출장샵 Atlantic City. Casino de Spa, 충주 출장샵 Atlantic City. Hotel & Casino de Spa, Atlantic City. Hotel & Casino 김제 출장안마 de Spa, Atlantic City.

    YanıtlaSil