20 Aralık 2016 Salı

ULUSLARARASILAŞMA NEDENLERİ

İşletmeler neden uluslararası pazara girmek isterler?’ sorusuna birçok cevap vermek mümkündür. Bu cevaplardan bazıları şöyledir;
Üst Yönetimler buna zorlayabilir.
Ortak girişim gibi bir öneri alan firmanın bu teklifi değerlendirmesi.
Belli bir alanda yaşanan yoğun iç rekabet nedeniyle işletmenin dış pazarlarda yeni arayışlar içine girmesi.
Keskin yurtiçi rekabet, işletmeyi yurt dışına yönlendirebilir.
Uluslararası piyasalar potansiyel kar merkezleri olarak değerlendirilebilir.
Uluslararasılaşmayı cazip kılan en önemli faktör kar’dır. İkinci önemli nedeni ise istikrar’dır. 
  Uluslararasılaşma isteği birçok nedene bağlı olabilir. Bu nedenler içel ve dışsal nedenler olarak ayrılabilirler.
 İçsel nedenler; işletmelerin ya kendi bünyeleri içinde ya da içinde bulunduğu evrenin yapısından kaynaklanan zorluklardır. Bunlar;
İç Yasal engeller ve İç Ekonomik Tıkanıklıklar
 Hükümetlerin yerel piyasalara yaptıkları müdahaleler ve ticareti düzenlemek için çıkarttıkları yasalar işletmeleri uluslararasılaşmaya zorlayabilir
İşletmenin Üstün Yönlerinin Değerlendirilmesi
 İşletmeler yoğun kaynak birikimlerini ulusal sınırlar içinde değerlendiremiyorlarsa dış pazarlara yönelirler.
İşletmenin Örgüt Yapısının Sağladığı Yararlar
  İşletmenin faaliyetlerinin çeşitliliği ve örgüt yapısının uygunluğu diğer bir uluslararasılaşma nedenidir.
 Dışsal nedenler evsahibi ülke şartlarının ve uluslararası çevre koşullarının getirdiği kolaylık ve zorluklar sonucu gelişmektedir.
Ülkeler Arasındaki Ticaret Engellerinin Kaldırılması ve Uluslararası Organizasyonların Etkisi
Uluslararası organizasyonlar üye ülkeler arasındaki engelleri kaldırıp ticareti teşvik eder.
Araştırma-Geliştirme ve Teknolojik Yenilikler
  Teknolojik gelişmeler çok yönlü olarak uluslararası ticareti etkilemektedir.
Üretim Faktörlerinin Elde Edilmesiyle İlgili Zorluklar
  Üretim faktörlerini ucuza mal etme ve buna bağlı olarak maliyetleri düşürme isteği yeni ülkelere yatırım yapmada önemli bir faktördür.
İşletmeleri Uluslararasılaşmaya zorlayan tüm içsel ve dışsal faktörleri 4 ana başlık altında toplayabiliriz:
Pazarla ilgili faktörler,
Maliyetlerle ilgili faktörler,
Rekabetle ilgili faktörler,
Siyasi faktörler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder