İşletmenin hedefleri,
İşletmenin büyüklüğü ve kapasitesi,
Ürün ve hizmetlerin sayı ve özellikleri,
Rekabet gücü,
Hedef ve pazarların sayı ve büyüklükleri
Tahmini satış potansiyelleri,
Tahmini kar hedefleri,
Esneklik,
Teknoloji,
Siyasi koşullar,
Yönetsel koşullar.
Bu değişkenlerin, yönetimce değerlendirilmesi sonucunda işletmeler uluslararası pazara giriş şeklini belirleme aşamasına gelirler.
Uluslararası pazara girme stratejileri 3’e ayrılır.
İHRACAT- Dolaysız, dolaylı
ORTAKLIKLAR- Lisans antlaşmaları, Franchising, Sözleşmeli üretim, Yönetim sözleşmesi, Montaj operasyonu, Joint Venture, Konsorsuyum, Anahtar teslim projeler, Yap işlet devret modeli
DOĞRUDAN YABANCI YATIRIM
İHRACAT
|
ORTAKLIKLAR
|
DOĞRUDAN YABANCI YATIRIM
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder