12 Aralık 2016 Pazartesi

GİRİŞİMCİLİK

Girişimcilik, insanın düşünsel emeğinin ekonomik değere dönüşmesi olarak ifade edilmekte ve üretim faktörleri arasında yer almaktadır.
Girişimci bir ekosistem için düzenli bir çerçeve oluşturmada; özel özel sektör, eğitim kurumları, bireyler ve sosyal aracıların birlikteliğini teşvik etmede devletin rolü çok önemlidir. 
Girişimcilikle ilgili olarak yapılan çalışmalar incelendiğinde girişimcilik kavramının farklı sözcük gruplarıyla açıklanmaya çalışıldığı görülecektir. Bu gruplar şu şekilde sıralanabilir:
> Başlatma/bulma/yaratma
> Yeni işletme
> Yenilik/yeni ürünler/yeni pazar
> Fırsatların peşinde koşma
> Risk alma/risk yönetimi/belirsizlik
> Kâr arzusu/kişisel fayda
> Üretim yolları ve kaynaklar
> Yönetim
> Değer yaratma
> Büyüme arzusu
> Girişim
> Değişim yaratma
> Sahiplik
> Sorumluluk/ Yetki
> Strateji oluşturma

 Ticari açıdan bakıldığında, girişimci, ekonomik mal veya hizmet üretmek, pazarlamak için üretim faktörlerini biraraya getiren, kâr amacı güden ve girişimlerinin sonucunda doğabilecek tüm risklere katlanan kişilerdir.
Kim iyi bir girişimci olabilir?
> Yaratıcılık
> Kendini adama: Başarılı olabilmek için çok çalışmaya, planlama ve fikir üretmenin de katılması gerekmektedir. 
> Kararlılık: Gerçek bir girişimci için başarı, motive eden temel faktördür, para ise bunun ödülüdür.
> Esneklik
> Liderlik: kurallar yaratmak ve hedefler oluşturmaktır. 
> Tutku
> Kendine güven
Girişimciler, olasılıkları gören ve bu olasılıkları gerçeğe dönüştüren değişim ajanlarıdır. Girişimcinin özellikleri:
> Yaratım süreci
> Çaba harcanması
> Risk
> Getiri
Girişimcilerin başarıları ve başarısızlıklarıyla ilgili yapılan dikkatli analizlerde, ekonomistler, gelecek vaat eden işletme sahiplerini yakından ilgilendiren anahtar faktörler tanımlamışlardır. Bunları dikkate almak riski azaltabilir. Bu faktörler :
> Motivasyon
> Strateji 
> Gerçekçi vizyon
Davranışsal olarak girişimcilik kavramı, bir fırsatı değerlendirmek, bir iş fikrini tanımlamak, gerekli kaynakları bulmak, daha sonra bir girişimi faaliyete geçirmek ve sonuçlarını almak için gerekli olan faaliyetler bütünü olarak tanımlanabilir.
Girişimci düşüncenin dört ana bileşeni :
> Yenilikçi ve Yaratıcı Olma
> Risk Alma
> Öncü Olma
> Rekabetçi Düşünme
Yenilikçi ve Yaratıcı Olma
OECD’ye göre yenilikçilik; süreç olarak bir fikri pazarlanabilir bir mal ya da hizmete, geliştirilmiş bir imalat ya da dağıtım yöntemine ya da yeni bir toplumsal hizmet yöntemine dönüştürmektir. Avrupa Birliği ise bu tanıma daha geniş bir çerçeve çizmektedir:
> Ürün, hizmet ve ilgili pazarların kapsamının genişletilmesi ve yenilenmesi
> Yeni üretim, dağıtım ve arz yöntemlerinin kurulması
>  İşgücünün yeteneğine, çalışma koşullarına, iş organizasyonuna ve yönetimine değişiklikler sunulması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder