1- FİKİR TOPLAMAK
2- FİKİRLERİ YÖNETMEK
3- BAŞARI POTANSİYELİ OLAN FİKİRLERİ SEÇMEK
4- UYGULAMA
1- FİKİR TOPLAMAK
Özellikle dijital iletişimin daha çok kullanılmasıyla işletmeler bloglar, internet siteleri, sosyal medya ortamları üzerinden yaratıcı insanlara ulaşarak fikir üretmelerini sağlamaktadır.
İKEA " düşük fiyat ve tasarımla mobilya ve ev aksesuarları pazarını yaratmıştır. Bu sermayeyle değil yaratıcı fikirle olmuştur. STARBUCKS sıradan kahveyi deneyime çevirerek yepyeni bir oluşumun öncüsü olmuştur.
2- FİKİRLERİ YÖNETMEK
İşletmede riskler, stresler nası yönetiliyorsa fikirlerin de yönetilmesi gerekir.
3- BAŞARI POTANSİYELİ OLAN FİKİRLERİ SEÇMEK
Burada amaç inovasyon için en iyi fikri bulabilmektir. Aranan fikirler işletmenin stratejik alanına uygun olmalıdır. Bazı fikirler şirket için uygun olmayabilir ama başka şirket için uygun olabilir. Ya da bugün uygun olmayabilir ilerde olabilir. Böyle fikirler sinai ve fikri mülkiyet haklarıyla korunabilir ya da patenti alınarak satılabilir. Hangi fikri seçeceğimiz biraz da firmamızın inovasyon politikasına bağlıdır.
4-UYGULAMA
Seçilen tip prototip olarak somutlaştırılmış, üzerinde tekrar çalışılmış, ürün ve hizmet şeklini almıştır. Esasında yenilik doğmuştur. Piyasaya çıkışı beklemektedir. İnovasyon ile yeniliği ayıran süreç bu süreçtir. Piyasaya çıkmış ve de piyasa tarafından kabul görmüş yenilik inovasyon halini almıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder