İşletmeler için yöneticilerin yurtdışı deneyimi artık daha önemli hale gelmiştir.
ABD’nin 100 büyük işletmesinden 79’unun yöneticisi uluslararası işletmecilik eğitimi aldığını ve bunu önemsediklerini ifade etmişlerdir.
Uluslararası İşletmeciliğin
Kapsamı
•Uluslararası işletmecilik,
yönetimin temel fonksiyonlarını ve işletmeciliğin genel politikalarının hepsini kapsar.
•Üretim, İKY, pazarlama
politikaları, finansal yönetim, karar alma gibi konular bu kapsamı
oluşturmaktadır.
•Uluslararası
İş; işletmeler
tarafından ulusal sınırların dışında yürütülen faaliyetlerin bütünüdür
•Uluslararası İşletmecilik; bir
işletmenin iki veya daha çok bağımsız ülke içinde ya da arasında yer alan her
türlü işletme faaliyetidir.
Uluslararası
Yönetim: Örgütün maddi ve beşeri
kaynaklarının tedarik, dağıtım ve kullanımını etkili bir şekilde koordine
ederek, global çevre içinde dinamik denge durumunu korumasını sağlayarak,
global amaçlarına ulaşması süreci olarak adlandırılmaktadır.
Uluslararası
İşletme: Genellikle
kendi ülkesi dışında bir veya daha fazla ülkede faaliyet gösteren
işletmelerdir.
Çokuluslu
işletme: iki
veya daha fazla ülkede mülkiyeti kısmen veya tamamen kendisine ait olarak
üretim ve pazarlama faaliyetleri yürüten, kendisine ait işletme stratejisi olan
ve bu stratejileri tüm şubelerinde uygulayan işletmedir.
Uluslarötesi
İşletme: Uluslararası
yada ülkeler arası sınırların ötesine geçebilen işletme alanında olup,
çokuluslu işletmelerin politik, ekonomik hatta ideolojik sınırları tanımadığını
belirtir.
Ana
Ülke: Çokuluslu
işletmenin menşeinin bulunduğu ülkedir. Fiat-İtaly; Microsoft-USA
Ev
Sahibi Ülke:
Çokuluslu işletmenin yatırım yaptığı ülkeye verilen addır. Toyota-Tr
Üçüncü
Ülke: Ana
ülke ve ev sahibi ülke dışında kalan ve çokuluslu işletmelerin faaliyetlerine
çeşitli şekillerde katılan ülkelerdir.
A.Uluslararası İşletmeciliğin
Tarihsel Gelişimi
1.Ticaret Dönemi
2.Sömürgecilik Dönemi
3.Ayrıcalıklar Dönemi
4.Uluslararası Dönem
5.Türkiye’deki Gelişmeler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder