6 Aralık 2016 Salı

PAZARLAMA ARAŞTIRMASINA GİRİŞ

Değişim, benzersiz bir hızla çok çeşitli alanlarda kendini göstermektedir. Bu alanlara örnek olarak; teknoloji iletişim, sosyal ilişkiler, küresel ekonomi ve politika verilebilir. Yöneticiler daha doğru kararlar verebilmeye yardımcı olacak yeni bilgilere hiç olmadığı kadar fazla ihtiyaç duymaktadır.
Pazarlama nedir?
İhtiyaçların karşı şekilde karşılanmasıdır. veya
Tüketiciler, müşteriler, ortaklar ve toplum için değer taşıyan tekliflerin oluşturulması, iletişimi, ulaştırılması ve mübadelesinde rol oynayan kurumlar faaliyetler ve süreçlerdir.
Modern pazarlama düşüncesi işletmelerin müşterilerle iş birliği içinde olmalarını ve onlardan öğrenmelerini gerektirmektedir.
Yöneticiler her zaman daha doğru karar verebilmek için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Günümüz çevresinde pazarlamayı uygulayabilmek için daha doğru ve kaliteli bilgiye ulaşmak gerekmektedir.
Pazarlama araştırması pazarlamanın bir parçasıdır.  Pazarlama araştırması, yöneticilerin malları, hizmetleri ve fikirleri doğru şekilde pazarlaması için gerekli bilgiyi sağlar.
Pazarlama kavramı genellikle  " pazar odaklı olmak" müşteri odaklılık bakı açısına sahip olmak olarak ifade edilmektedir.
PAZARLAMA KAVRAMI FELSEFESİ
Felsefe, sahip olunan değerleri veya ilkeleri oluşturan sistem olarak ifade edilmektedir.  Değerler ve ilkeler önemlidir. Çünkü bunlar insanları her gün için neler yapmaları, nasıl davranmaları gerektiği hususunda yönlendirmektedir. Yöneticilerin sahip olduğu felsefelerden en önemlilerden biri, firmalarının pazar için ne sunduğuna ilişkin görüşlerini yansıtan felsefedir. Pazarlama kavramı, örgütsel amaçlara ulaşmada, seçilen hedef pazarlarda müşteri değerini rakiplerden daha etkin şekilde yaratmak,iletmek ve iletişimini gerçekleştirmek olarak benimseyen iş felsefesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder