20 Aralık 2016 Salı

OUTSOURCİNG'İN ŞİRKETLERİN PİYASA DEĞERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Gelişmekte olan ülkelerde işletmelerin yerel ortaklıklar kurarak üretim yapma eğilimi giderek ağırlık kazanmaktadır. Ana sanayi kollarında yeni büyüme yatırımları, ancak maliyetler daha aşağı çekilebildiğinde mümkün olabilmektedir.
İşletmelerin asıl faaliyet alanları ile kendilerini sınırlamaları veya bu alanda uzmanlaşmaları olarak bilinen outsourcing, organizasyonel küçülmeyi beraberinde getiren yeni bir yönetim tekniğidir.
Outsourcing, endüstrisindeki hızlı gelişme trendi ve bu alanda yaşanan yoğun rekabetin gerisindeki itici güçler veya faktörler şunlardır:
Globalizasyon: Globalleşmeye bağlı olarak uluslararası piyasalarda engellerin azalması, rekabeti arttırmaktadır. Dolayısıyla şirketler uluslararası alanda hizmet verebilmek için bazı faaliyetlerini tedarikçilere devretme gereksinimi duymaktadır.
İnternet: Sermaye yetersizliği gibi piyasaya giriş engelleri elektronik ticaret vasıtasıyla önemli ölçüde azalmaktadır. Bu nedenle pazara her gün yeni rakipler girmektedir.
Gelişen ekonomi ve düşük işsizlik oranı: Günümüzde rekabetçi bir iş gücü oluşturmak hem çok daha zor hem de çok daha pahalı olmaktadır. Nitelikli bir iş gücü oluşturmak bakımından outsourcing önemli katkılar sağlamaktadır.
Teknoloji:Teknoloji öylesine hızlı gelişmektedir ki şirketler buna ayak uydurmak için sık sık kaynak, işgücü veya uzman eksiğiyle karşı karşıya kalmaktadır.
Deregülasyon: Telekomünikasyon ve enerji gibi sektörlerde deregülasyon nedeniyle pazarlara giriş kolaylaşmakta ve rekabet baskısı artmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder