21 Aralık 2016 Çarşamba

OUTSOURCİNG AVANTAJLARI

Outsourcing hem kullanıcı işletmelere hem de dış kaynak sağlayıcıya katma değer yaratma, maliyetleri azaltma, hizmet performansını iyileştirme, hisse senedi fiyatlarında artış gibi stratejik avantajlar sağlamaktadır.

  • Outsourcing kullanıcısına değer yaratma: Outrsourcing in şirket değeri üzerindeki etkisinin incelenmesi, hem ürün ve hizmet kullanıcıları hem de onlara hizmet sağlayanlar üzerinde odaklanmayı gerektirir. Outsourcing uzun vadeli kazançlar sağladığı gibi ani giderlere de sebep olabilir. Bir ürün veya hizmetin maliyeti düştüğünde, alternatif kullanımlar için sermaye serbest kalabilmektedir. İşletmeler daha düşük maliyetli değer yaratıcı alanlardaki hizmetlere kaydığında, kaynak tahsisinden sağlanan tasarruflar uzun vadede yatırımcıya refah yaratmaktadır. Böylece maliyetler en düşük düzeyde tutulmakta ve kısa vadede nakit akışı iyileştirilmektedir. Bazı analistlere göre, kullanıcı değerinin önemli bir kaynağı da, işletmenin ölçek ekonomilerine ulaşması ve büyük bir tedarikçinin benzersiz hizmetinden istifade etmesidir. Birçok müşteriye hizmet sunan büyük tedarikçiler herhangi bir şirketin tek başına başarabildiğinden daha düşük birim maliyetlerini başarabilirler. Ürün ve hizmetlerin içerideki personel tarafından değil de uzman tedarikçiler tarafından sunulması marka veya saygınlık değerini iyileştirebilir. Kullanıcı ile dış kaynak sağlayıcının yetenekleri birbirini tamamlıyorsa veya kullanıcının hızlı değişen teknolojilere uyumuna katkıda bulunuyorsa, outsourcing etkin bir strateji olabilir.
  • Kullanıcının (müşteri şirketin) hisse senedi fiyatlarında yükselme: Analistler iyi tasarlanmış büyük hacimli outsourcing duyurularının şirket hisse senetlerinin fiyatına olumlu bir etki yaptığını ileri sürmektedir. Bu duyuruların şirketin hisselerine yeni yatırımları çekmek için cazip olduğu da yadsınamaz bir gerçektir.
  • Kullanıcının üretim maliyetlerinde azalma: Bir outsourcing anlaşmasının genelde en temel nedeni maliyet tasarrufu şeklinde ifade edilmektedir. Bazı gözlemcilere göre sadece montaj hattını ayarlamakla değil, yatırımcıya refah yaratmakla da tasarruf sağlanabilmektedir.Özellikle kamu sektöründeki uygulamalarda önemli ölçüde maliyet tasarrufları sağlanmıştır.
  • Kullanıcının hizmet performansının iyileştirilmesi: Outsourcing kullanımı sayesinde hizmet kalitesinin iyileştirilmesi, şirket değerini arttırabilir. 
  • Kullanıcıya stratejik avantaj sağlama:
  • Dış kaynak sağlayıcısına değer yaratma:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder