6 Aralık 2016 Salı

DOĞRU PAZARLAMA STRATEJİSİ

Strateji, planlama yerine kullanılan kelimelerden bir diğeridir. İşletmelerin pazarlama alanı dışında pek çok alanda da stratejileri  vardır. Finansal strateji, üretim stratejisi, teknoloji stratejisi bir firmanın stratejik planının temel bileşenleri olabilir. peki pazarlama stratejisi nedir?
Pazarlama stratejisi, bir pazar bölümünün işletmenin hedef pazarı olarak seçilmesi ve bu hedef pazardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayan ürün, fiyat tutundurma ve dağıtım kurmasının tasarımından oluşmaktadır.
Doğru stratejinin geliştirilmesi için çeşitli kararların verilmesi gerekmektedir. Doğru kararların verilmesi içinse yöneticilerin objektif, doğru ve güncel bilgiye ihtiyaçları vardır.

  • Pazar neresidir ve nasıl bölümlendirilmelidir?
  • Her bir pazar bölümünün istek, ihtiyaç ve büyüklüğü nedir?
  • Rakipler kimlerdir ve bu rakipler tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını nasıl karşılamaktadırlar?
  • Hangi pazar bölümü/bölümlenmeleri hedeflenmelidir?
  • Pazara sunulması düşünülen ürünün hangi versiyonu hedef pazara en uygundur?
  • En iyi fiyat hangisidir?
  • Hangi tutundurma yöntemi en etkin olacaktır?
  • Mallar hizmetler nasıl dağıtılmalıdır?
Bugün başarılı olan bir stratejinin yarın işe yaramayabileceğini kavramak önem taşımaktadır. Bunun en önemli nedeni, bu bölümün başında belirtildiği gibi iş çevresindeki benzersiz ve sürekli değişimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder