- İnovasyonun yönetimi için heyecan verici bir vizyon belirlemek gerekir. İşletme çalışanlarının tutkularını ve heyecanlarını harekete geçirebilmek ve bunu sürekli canlı tutmak için inovasyon sonucu ileride ortaya çıkabilecek büyük resmi açıklamak bakımından önemlidir. Çalışanları aynı yöne bakmaları ve aynı hedefe kilitlenmeleri için gereklidir. Demek ki inovasyon yönetimi için yüksek bir motivasyon gereklidir. Bu da heyecan verici bir vizyon ile sağlanmalıdır.
- İnovasyon yönetiminde arkadan gelen liderlik daha yararlıdır. Öncü ya da liderlerin önde olması, peşinden kitleleri sürüklemesi şeklindeki liderlikte yaratıcı olan liderdir. Oysa arkadan giden çalışanları özgür bırakan, hedefleri gösterip nasıl yakalanacağı konusundaki kararlarında onları serbest bırakan liderlik uygulamasında yaratıcılık daha çok kendini gösterir. Ancak liderler hedeflerle sık sık oynamamalıdır.
- İnovasyon yönetiminde örgütleme kapsayıcı olmalıdır. İnovasyonu sadece AR-GE çalışmalarıyla sınırlı tutmamak gerekir. Organizasyonun tamamı katmalıdır. Hatta açık inovasyonda tüm paydaşlara yayılmalıdır.Diğer taraftan işletme inovasyon merkezi kurarak içine sınırlı sayıda çalışanları katarak oluşturulan örgütlemeler pek başarılı olmamaktadır. Çünkü bu merkezde bulunmayanlar kendilerini inovasyondan dışlanmış olarak görmektedirler.İşletmede inovasyonun da merkezdeki kişilerin tekelinde olduğunu zannetmekte oldukları için var olan inovasyon, motivasyon azaltmaktadır. Oysa kapıda güvenlik görevlisinden tepe yönetime kadar herkes inovayonun bir parçası olmalıdır. Çalışanların tamamı birlikte aynı heyecanı taşımalıdır.
- İnovasyon yönetiminde örgütleme hiyerarşik olmamalıdır. Üst yönetimin altta çalışanlara emirler yağdırdığı hiyerarşik yapıda inovasyon çabaları başarılı sonuç vermez. Hiyerarşik ve bürokratik yapılar inovasyonun en büyük düşmanıdır.
- İnovasyon yönetiminde fonksiyonlar arasında yüksek duvarların örülmemesi gerekir. Çalışanların birbiriyle etkileştikleri fonksiyonların birbirinden etkilendikleri yatay ilişkilerin ve işbirliklerini artırıldığı bir organizasyon yapısı oluşturmak gerekir. Bu durum örgütlerde farklılığı yaratır. Farklılıklardan zenginlikler çıkarır.
- İnsanı merkeze yerleştiren organizasyon yapıları oluşturmak inovasyonun iyi yönetilmesini sağlar. Bilindiği gibi inovasyonda yaratıcılık gerekir. Yaratıcılıkta insan tarafından yapılmaktadır. İnovasyonu yönetenler insanın organizasyon için değerli olduğunu bilmeliler ve insanın kendisinin bunu bilmesini sağlamalılar.
- İnovasyonu destekleyen, kolaylaştıran yöneticiler örgütte ortak dilin kullanılmasını, karşılıklı güven ve eşitlik kültürünü oluşturmaları gerekmektedir. Bu durum çalışanların birbiriyle ilişkileri ve iletişimi, çalışanların yönetimle ilişki ve iletişimleri inovasyonun artmasına yönelik başarısını yükseltecektir.
- İnovasyon yönetiminde başarı için işletmede bilgi, fikir ve gücün paylaşımı için uygun ortamlar oluşturulmalıdır.
- Örgütün ve çalışanların ilişkilerini ve iletişimini artıran ağlar arttırılmalıdır. Bu ağlar dışarıdan içeriye, içerden dışarıya açık olmalıdır.
- İnovasyon yönetiminde yaşam ömür boyu eğitim almalıdır. Yeni sürekli öğrenen örgüt olmalıdır.
- İnovasyon yönetiminde içerdeki ve dışardakilerin fikirlerini sisteme sokacak, fikirlerin yok olmadan ve gelişip serpilmesi için çeşitli platformlar oluşturulmalıdır. Bunun en kolay nasıl olması gerektiği konusunda simülasyon ve senaryo tekniklerinden yararlanılacak tasarımlar yapılmalıdır.
- İnovasyon için fikir yaratanlara fikirlerin akıbetleri konusunda hızlı bilgi vermek gerekmektedir. Çünkü cevap verilmemesi ya da geç cevap verilmesi, fikirlere ve fikir yaratanlara önem verilmesi algısı yaratmakta ve çalışanların inovasyon heyecanlarını azlatmaktadır. Yine duyurma ve ödül yapılmadığında da aynı duygu yaşanmaktadır.
- İnovayon yönetiminde farklı inovasyonlar için farklı süreçler tasarlanmaktadır. Tek bir süreç şablonu tüm inovasyonlarda başarılı olmamaktadır.
- İnovasyon yönetiminde oluşturulan fikir platformlarında toplanan fikirler aynı örgüt için fikir üretenlere açık olmalıdır. Çünkü yaratılan fikirler başka fikirlerin de yaratılmasını tetikleyebilmektedir. Bu durum daha yaratıcı fikirlerin çıkmasını sağlayabilecektir.
- İnovasyon yönetiminde, inovasyonla yaratılan firma ve müşteri değeri açık ve net bir şekilde ifade edilmelidir.
- İnovasyon yönetiminde inovasyon dirençleri iyi yönetilmelidir.
- İnovasyon yönetiminde örgüt kültürüne inovayonu yerleştirmek ve inovasyonu ve yönetimi sürekli hale getirmek gerekmektedir.
- İnovasyon yönetiminde inovasyonu örgütün tüm hücrelerine yerleştirmek gerekmektedir.
- İnovasyon yönetiminde inovasyon sık sık ölçülmelidir. Çünkü ölçemediğiniz inovasyonu yönetemezsiniz.
18 Aralık 2016 Pazar
İNOVASYON YÖNETİMİ
İnovasyon yönetimi kültürünü belirli ilkelerle açıklamak daha doğrudur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder